Märklig känsla

Under högstadiet och gymnasiet hade jag jeans på mig nästan varje dag. Ett par jeans med ett svart linne var min uniform under så många år att jag till slut inte funderade på vad jag skulle ta på mig, det gick av gammal vana. Efter studenten hade jag tröttnat lite på mig själv och jag upptäckte då andra kläder som jag egentligen trivdes mycket bättre i. De senaste tre åren har jag haft på mig jeans kanske fem gånger totalt.
På lördag har vi vårkonsert med kören, så igår fick vi reda på vad vi ska ha på oss.
Ni kan gissa va? Ja, jeans såklart!
Så jag fick helt enkelt bege mig till H&M och inhandla ett par. Det är konstigt det där, hur många känslor som kan förknippas med ett klädesplagg, för direkt jag fick på mig dem så kände jag mig tre år yngre.
Samma känsla som då, jag hade till och med samma storlek som senast jag köpte ett par jeans. Men jag tror minsann att mina vader har krympt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0