Sista april

Jag började dagen traditionsenligt med champangefrukost hemma hos Viktor och Jessica. Här är vi klara med det, påväg ut och blickar förskräckt över Ekonomikumparken och dess hav av människor.
Vi flydde därifrån och satte oss istället i en park i Luthagen.
Det var galet skönt väder!
Plötsligt kom det fram två herrar till Viktor och sa att de skulle ha "gingersamtal".
Roligt!
Efter att ha intagit lunch gick vi in mot centrum för att lyssna på OD i universitetsparken.
Här kan ni beskåda Marcus, Universitetshuset i bakgrunden och en svullen fot i högläge i förgrunden.
Vems fot, undrar nu kanske nu? Min. Jag lyckades nämligen stuka den på vägen dit.
Här kan ni beskåda ett ansikte i smärta och ett försök att hålla skenet uppe.
OD var väldans bra i alla fall, som vanligt!
Dock gjorde en timmes stillasittande att min fot hann stelna till ordentligt och när det var dags att resa sig fick jag inse att jag inte kunde kalasa mer idag. Marcus och Anna förbarmade sig då över mig och erbjöd sällskap, mat, film och en lugn kväll hemma hos dem. Det gick ju inte att säga nej till, så det var bara att börja halta tillbaka till Lughagen.
På vägen passerade vi fina blommande körsbärsträd.
Jag försökte få en bra bild med dem i bakgrunden, det gick sådär...
Så blev min valborg. Inte helt som jag hade tänkt mig, men väldigt fin ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0