3. En bild på din bästa vän

Emily Dahl-kalendern idag bjuder på bild på ens bästa vän.
Det här blir ju lite knepigt eftersom jag inte har någon sådan. Jag har många fina vänner som jag värderar väldigt högt, men ingen som jag kan sätta över någon annan.
Dock finns ju de som har känt mig längst och som förstår precis som jag fungerar.
Det är Anna, Karin, Maria och Sabina såklart, de som utgör en sådan stor trygghet för mig. Även om vi inte kan träffas så ofta vet jag att någon av dem alltid finns ett telefonsamtal bort, att de lyssnar till även de löjligaste funderingar, kommer med kloka råd och tar det jag säger på allvar.
Emily Dahl-kalendern
Bilden är tagen en sensommarkväll 2008. Vi hade fotat bandbilder hela dagen och när skymningsljuset smög sig på hade vi hunnit bli både trötta och fnissiga. Plötsligt började någon dansa på ett svepande sätt mitt i kohagen och de andra följde efter likt några slags mystiska väsen.
Jag tycker att bilden symboliserar den andra fantastiska sidan av vår vänskap. För även om vi är väldigt bra på att prata om allvarliga och viktiga saker tillsammans delar vi även en ganska knasig humor och kan skratta tillsammans hög, varmt och länge.
Tillsammans har vi en förmåga att se det komiska i även de tyngsta situationer och det är något som jag är så väldigt tacksam för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0