Snöbus och andra roligheter

Senaste veckan har varit full av skoj!
I lördags var det Luccegasque på VG. Det innebär att kören går luciatåg, och det är ju en aktivitet som är väldigt trevlig att genomföra. Efter nationens sittning blev det intensiv dans till Den flygande bokrullen och det var precis så galet bra som jag mindes från de tidigare åren. 
På söndagsmorgonen masade jag mig upp redan klockan 6 för att gå luciatåg igen, hemma hos nationens kuratorer och Inspektor den här gången. Det är väldigt mysigt och väldigt jobbigt på samma gång, efteråt sov jag till klockan 16 och vaknade alldeles desorienterad.
I måndags blev det kalas igen. Det var nämligen dags för VGs personalfest då nationens ämbetsmän och de som jobbat minst tre gånger under terminen blir bjudna på resterna från julbordet och diverse drycker till det. Det här var min första personalfest så jag hade inte riktigt några förväntningar alls, men jädrar i min lilla låda vad roligt jag hade!
Igår hade vi så terminsavslutning med kören. Det bjöds på mer eller mindre entusiastiskt snöbollskrig, sopsäcksåkande och tävlingar i snön. När vi började känna oss frusna låste vi upp VG och satte oss i Stora salen för att dricka choklad och trivas tillsammans en stund. Det lektes även diverse lekar, bland annat leken Tarzan med Greveholmstema vilket blev otroligt roligt.
Jag har alldeles glömt bort att ta med kameran på de här tillställningarna, men några suddiga mobilbilder från igår kan jag åtminstone bjuda på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0