En cykeltur

Idag hade Kajsa och jag bestämt att vi skulle åka på cykeltur klockan tolv, men mer än så hade vi inte planerat. När vi träffades på Stora torget kom vi efter en snabb överläggning fram till att vi ville sitta vid vatten.
Enda gången jag har sett vatten i Uppsala, förutom Fyrisån såklart, var när vi gjorde en exkursion med skolan i Sunnersta i vintras. Jag hade dessutom för mig att jag hört folk prata om "Sunnerstabadet" någon gång. Således bestämde vi oss för att cykla dit!
Vi köpte med oss varsin sallad och begav oss sedan iväg lite på känn. Vi hittade till Sunnersta, men dock inte till någon badplats.
Istället hamnade vi på Skarholmen där de hade en alldeles förträffligt trevlig brygga!
20120704_01 
20120704_29 
Det fanns en marina med båtar att titta på...
20120704_5 
...och diverse sjöfåglar!
20120704_19 
Så himla härligt!
20120704_6 
20120704_10
När vi kände oss nöjda började vi cykla hemåt igen, uppför vad som kändes som världens längsta backe. Nog för att jag älskar min cykel Margit, men ingen kan beskylla henne för att ha överdrivet många växlar. Tur då att det finns får att prata med längs vägen!
20120704_23 
Att cykla samtidigt som man ska försöka ta kort på den bakom är inte det lättaste. Således: en massa hår!
20120704 
Väl tillbaka i Uppsala skildes jag från Kajsa vid slottet och cyklade den sista lilla biten ensam. Åh vilken bra utflykt!
20120704_24 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0