Åh, Uppsala!

Jag har tyckt väldigt mycket om Uppsala ända sedan jag flyttade hit. För cyklarna, kullerstenarna, de gamla välbevarade husen, grönskan, kunskaperna, kaféerna, stämningen, öppenheten och människorna, människorna, människorna.
Ja, jag har tyckt om Uppsala hela tiden.
Men sedan jag flyttade till Nedre Slottsgatan har någonting förändrats. Fördjupats. Nu känner jag för Uppsala på ett helt annat plan, jag är så otroligt tacksam för att jag får bo här. Varje kväll som jag vandrar hemåt genom staden slås jag av hur otroligt vackert här är och jag känner mig så ödmjuk inför den här skönheten och storslagenheten.
Jag tror att mycket har att göra med att det numera är kommande vy som ger mig den där sköna nästan-hemma-känslan, istället för konturen av Flogstas höghus mot natthimlen.
Imorgon lämnar jag dock Uppsala för några dagar. Då åker jag nämligen till Värmland över midsommar för att fira i Viktors sommarstuga med ett gäng härliga människor.
(Bilderna kommer från min Instagram, jag heter Elmaelni)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0