Det här med sverigedemokraterna

Jag hade bestämt mig för att inte skriva om politik i bloggen, men jag måste få ventilera en sak. Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon ens kan överväga att rösta på SD. Hur kan man välja att lägga sin enda röst på ett parti med den människosynen? Förstår man inte vilka värderingar de står för?
Alla människors lika värde. Är inte det något som präntas in i varje människa varje dag i livet?
Varje människa har ett inneboende värde, något som inte är beroende av ens handlingar, hudfärg, tro, föräldrar eller vem man blir kär i. Man har ett värde enbart för att man existerar. Det värdet kan inte påverkas.
En hemlös tiggare har precis samma värde som en läkare eller president. Oavsett hur mycket du har bidragit med till samhället har du fortfarande samma värde som person, i dig själv. Det värdet är något som alla har rätt till.
DU är värdefull. Men det är också alla andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0