Ett kvalitetsinlägg

Ja, ibland får den här bloggen agera klagomur gällande stavningar av olika ord. Jag har tidigare ventilerat min frustration över när folk väljer att stava orden förkyld och te på diverse märkliga sätt. Nu kommer nästa; kvalitet. Jag är fullt medveten om att det är helt korrekt att stava det kvalité om man vill, men jag tycker att det är så fruktansvärt fult. Dessutom fungerar då inte ett utav mina favorituttryck "kvalitet framför kvantitet", för jag tror inte att någon skulle få för sig att säga kvantité. Likaså funkar inte kvalitésmässig, kvalitésmätning och så vidare (mår lite dåligt bara av att skriva det).
Jahapp, det var det. Jag återkommer när nästa irritationsmoment uppenbarar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0