Sådant som gör mig glad

Såg att HanaPee gjort en lista över saker som gör henne glad, och tyckte att det var en himla bra idé.
Här är saker som jag blir glad av!

Vänner. Människor i allmänhet. Doften av nytvättat. Ordskämt. Choklad. Alice. Mamma och Pappa. Min bror Deas flin. Sättet som Hära säger hej på. Porslin med blommönster på. Att hitta den perfekta presenten till någon. Sättet som Maria lutar huvudet bakåt på när hon skrattar riktigt mycket. Karins kramar. När någon lagar mat till mig. När någon kommer ihåg att laga vegetarisk mat till mig. Att sjunga i kör. Röster. Käkben. Att umgås med människor som skrattar åt mina skämt. När Anna Ericsson imiterar någon. Våren. Vitsippor. Sabinas fnitter. När man möter en människa och inte vet vilket håll man ska gå åt och så står man där och knixar lite innan man tittar på varandra och ler och sedan går åt varsitt håll. Jessicas kvickhet. Viktors sätt att säga "men Elin". Potatis i alla olika former. Djur med päls och färre än sex ben. Dråpliga situationer. Gemenskap. Solidaritet. Människor som hjälper andra människor. När Anna Orre säger "Eeelin" med stockholmsdialekt. Att gå in på Indiska. Att hitta en klänning som sitter perfekt i midjan. När man går i skogen och det lukta mossa. Fågelkvitter. Fjärilar. När någon spelar gitarr. När någon spelar vilket instrument som helst egentligen. Att dansa när det finns gott om plats. Bad Romance med Lady Gaga. Engelsk grammatik. När någon berättar en historia och tar god tid på sig men ändå lyckas behålla intresset och leverera en slående poäng. Att känna mig älskad. Sjöar. Hav. Solsken. Att simma under vatten. Att dyka i vågor. Att dra bort pappret från ett nytt smörpaket. När man springer efter bussen och den egentligen har börjat åka men så stannar den till och väntar på att man ska hinna fram. När någon plockar upp saker som jag tappat. Leenden. Ögonkast. När det blåser över ett rågfält på sensommaren så att det ser ut som vågor. Rapsfält när de blommar. Att få ärliga och spontana komplimanger. Att blåsa på maskrosbollar. Att ha blommor i håret. När någon säger mitt namn. Att sitta under ett träd. Lockiga hår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0